Vejledning

Sådan kommer du i gang – sådan fungerer app’en

Habiits™ er enestående og nytænkende.   Her får du nogle highlights.

Når du downloader din Habiits ™ app bliver du bedt om at oprette en profil.

Når det er sket, skal du vælge om du vil tilmelde dig direkte eller via Facebook

Du bliver bedt om at registrere din vægt. Det skal bruges, så du efter 100 dage kan glæde dig over resultatet.

Herudover er registreringen helt, som du kender fra andre app’s

Når du er logget ind bliver du mødt med en lille intro. Her bliver du præsenteret for de temaer, du kommer til at arbejde med i løbet af de 100 dage.

Habiits ™ er et forløb, der rummer forskellige temaer. De er opdelt i niveauer og trin.

De tre streger i vinduets øverste højre hjørne er menuen. Vælger du ”mit forløb” kan du se hvilke niveauer du har gennemført. Du kan samtidigt se hvor lang tid lydfilen varer og hvor mange gange man skal lytte den igennem.

Hvert forløb starter med et factsheet, som kort fortæller om det tema, du nu skal i gang med.

Bemærk ikonen oppe til venstre. Her kan du altid vende tilbage og genlæse teksten.

Særligt når du kommer længere frem i forløbet er disse factsheets god lille samling af ideer.

Kærnen i Habiits ™ er lydfilerne, som guider dig til at ændre vaner.

Sæt dig godt til rette og tillad dig selv lidt personlig kvalitetstid. Filerne er designet, så du skulle opleve en god afslapning.

Du bliver bedt om at lytte til lydfilen et antal gange – gentagelse er vigtig for at skabe nye, mentale mønstre.

Ofte vil lydfilen slutte op til et minut før selve lydfilen lukker. Det er vigtigt at du bare lader den køre helt ud. Så får du adgang til at udfylde dit humørbarometer

Når du har afsluttet aflytning af en lydfil bliver du bedt om at bedømme dit humør.

I et forløb kan der være gode og dårlige dage, men kurven skulle gerne gå op ad.

Dine tidligere registreringer finder du i menuen under ”humørbarometer.”

Efter registreringen af dit humør bliver du bedt om at skrive nogle stikord om hvad der har påvirket dit humør.

Prøv at have fokus på, hvad der er gået godt og hvad du gerne vil rose dig selv for. Det er en vigtig træning af din underbevidsthed.

Uddyb dine stikord med en note om, hvad der er gået godt i løbet af dagen og hvordan du kan gøre det endnu bedre i morgen.

Under menuen Humør barometer finder du 2 muligheder.

Under ”min udvikling” kan du se en graf over de smileys du har givet dig selv under vejs i forløbet.

Vælger du ”mine noter” får du adgang til noter du har skrevet undervejs.

Humør barometret er en vigtig del af at holde motivationen oppe undervejs – husk at holde fokus på alt det, der er gået godt. Store som små ting.

Når målet er nået og du har brudt dit mønster er du helt sikkert klar til at sætte et nyt mål. Du har bevist overfor dig selv, at du gjorde det godt, så hvorfor ikke gentage succesen.

×